E-Ticaret Sektöründeki Personel Durumu

eticaret_istihdam_600x1840

Marka değeri yüksek olan, müşteri sadakatine önem veren, dijital mecralarda başarılı bir profil sergileyen ve kullanıcı dostu projelerin değeri günden güne artıyor. Son kullanıcıyı daha çok önemseyen, tek olduğunu hissettiren ve ilk satıştan ziyade sonrakileri daha çok düşünen firmalar kazanıyor. Öyle ki müşterilerin sadakatini artırmaya yönelik yapılan Sadakat Projelerine ayrılan bütçelerde ciddi artışlar var.

Fakat tüm firmaların yaşadığı ciddi bir sorun var; kalifiye personel.

Türkiye’ de ara eleman açığının giderek arttığı sektörlerden biri de e-ticaret sektörü. E-ticaret devlerinin dahi ihtiyaç duyduğu alanlarda yetişmiş, uzmanlaşmış personel bulması oldukça zorlandıkları konuların başında. Bu nedenle aralarında sıklıkla eleman devir daimi yapan firma sayısı çok.

Geniş yelpazede faaliyet gösteren e-ticaret firmalarına yönelik bir anket düzenledik. Amacımız, tabloyu daha net gözlemleyebilmek, e-ticaret firmaların hangi alanlarda personel bulmakta zorlandığını görebilmek ve bu ihtiyaçlarını nasıl karşıladıklarını analiz edebilmekti.

Sonuçlar ise oldukça ilginç.

E-ticaret personel ihtiyacını çoğunlukla kariyer sitelerinden karşılıyor olsak da geleneksel yanımızın ağır bastığı yöntem çok daha fazla. Eşe dosta sormak, gelecek personele güven duymamız için daha önem verdiğimiz bir kıstas. Dijital mecraları çok sevsek ve kullansak da yine de “dijital medya” bu ihtiyacımız için tercih ettiğimiz yöntemler arasında sonda.

Firmalar en çok “yazılım uygulama” alanında personel bulmakta zorlanıyorlar. İkinci sırada ise “içerik ve görsel yönetim” geliyor. Üçüncü sırayı da “pazarlama” alıyor.

E-ticaret sektör tecrübesi işe alırken çok önemsediğimiz bir konu olsa da yine de tanıdık ile işe alma yüzdesinin önüne geçemiyor.

“All in one” personel beklentimiz her zaman var, her şeyi yapan ama az maaş ödenecek personel arayışımız her zaman geçerli.

Ama “Eğitim Şart” durumu burada da karşımıza çıkıyor ve e-ticaret alanında eğitim alan personelleri tercih ediyoruz. Var olan personelimizin eğitimi için ise “şirket içi eğitimler” yoluyla karşılıyoruz.

Kısa-orta-uzun vadede personel ihtiyaçlarımız olsa da ayrılan bütçeler 1000-1500 TL arasında.

Yurtdışındaki firmaların büyümesinde aktif rol alan “profesyonel danışmanlık” ihtiyacı Türkiye’ de de değeri anlaşılmaya başlayan konuların başında geliyor. Tabloya yakından bakıp geneli kaçırmak istemeyen, farklı bir göz ile objektif değerlendirmeler ışığında büyüme planları yapan firma sayısı çoğunlukta.