Eticaret için ürün fotoğrafçılığını netleştirdik

foto_600x3780

E-ticarette müşterileriniz offline dünyadaki gibi ürünlere dokunamadığı için, en ince ayrıntısına kadar incelemek isteyeceklerdir. O nedenle ürün çekimi e-ticarette ayrı bir öneme sahiptir. Çekici sayfa tasarımları ya da sunduğunuz diğer hizmetler harika olsa dahi, bunlar sadece müşteriyi ürün sayfasına çekmek içindir. Ürün detay sayfasında müşteriye yeterli görsel bilgiyi verebilmek, satın alma arzusu oluşturmada en önemli araçtır.

Ürün fotoğraflarınızın kalitesi, yaptığınız işe verdiğiniz önemin aynasıdır. Potansiyel alıcılarınızın dikkatini çekmek için en etkin yoldur, tabii ki doğru kullanıldığı zaman. Müşterileriniz fotoğraflarınızın, yapmacık ya da başkalarına ait olup olmadığını hemen anlayıp profesyonelliğinize not verirler. Aldığınız nota istinaden müşteriniz ya sitenizi terk eder ya da ödeme sayfasına yönelir.

Fotoğrafçılık, beyne oynamaktır. Dolayısıyla ince düşünmeyi ve kurgu yapmayı gerektirir. Örneğin, satacağınız ürünü alacak potansiyel kitlenin yaşam tarzı, alım gücü, zevkleri ya da cinsiyeti ile ilgili konseptler halinde çekilen fotoğraflar, bilinçaltını etkileyerek alım kararı oluşturur. Yani bir resim bin kelimeye bedeldir.

Ürün fotoğrafçılığına yönelik yapılan infografik ile sektöre dair tüyolar vermeyi ve yapılan yanlışlara dikkat çekmeyi amaçladık.

Genel olarak en sık karşılaşılan hatalar yanlış lens seçimi, yanlış fotoğraf makinesi kullanılmasıdır. Bunlar görselin gerçek renginden farklı bir renge sahip olmasına ve/veya flu bir görüntüye sahip olmasına yol açar.

Çekimlerin en önemli noktası tüm ürünlerin arka planlarının aynı olmasıdır. Bu çok sık yapılan bir hatadır. Bunun nedeni yanlış ışık ayarıdır. Her ürüne, ürünün boyuna, çekim açısına ve ölçülerine göre hem ışık ayarı yapılmalı hem makine ayarı yapılmalı. Bu iş çok zaman aldığından kimse bu ayarları yapmayıp, tek bir ayarda tüm ürünleri çekmektedir. Ör: Aynı ayakkabının hem kırmızısını hem de mavisini çekecekseniz bunların ışık değerleri ve makine değerleri farklı olmalıdır. Buna rağmen, genelde fotoğraf ayarı bir kere yapılıp sadece ürünleri değiştirerek çekim süreci tamamlanmaya gidilmektedir.

Sektörlere göre detaylarını aşağıda bulacağınız infografik ile ilgili tüm sorularınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.


Fotoğraflar ile sorun mu yaşıyorsunuz?

Anahtar teslim ürün fotoğrafçılığı hizmetlerimizden faydalanmak için hemen teklif isteyin.
3 iş günü içerisinde size geri dönüş yapacağız. Bilgileriniz otomatik olarak veritabanına kayıt edilecektir.
1 - İsminiz :

2 - E-posta adresiniz :

3 - Ürün Kategorisi :

4 - Ürün Adedi :

5 - Ürün Çekim Sıklığı :

11 - Eklemek istediğiniz var mı?

Gizlilik politikanızı okudum

12 - Size nasıl ulaşalım?

TelefonE-Posta